Toen Dominique als jonge knaap verliefd werd op chocolade en besliste om een chocolaterie te starten i.p.v. een restaurant verklaarden zijn collega’s hem gek. In de beginjaren kreeg hij veel tegenwind als ‘enfant terrible met zijn gekke creaties’ maar zoveel jaar later blijkt het tegendeel. Dat uit zich in de samenwerking met de beste restaurants van België en de top van de wereld.
Het leveren van pralines aan Louis Vuitton, de koninklijke familie van België en Jordanië, samenwerkingen met modeontwerper Philip Plein en hoedenontwerper Stephen Jones, het ontwerpen van een cacao snuiftoestel voor de Rolling Stones tot het ontwerpen van unieke pralines voor Jaguar Landrover. Dominique bracht ook diverse boeken uit, waarbij hij met zijn boek ‘Cacao, de Chocoladeroute’ een award in de wacht sleepte. Met de eigen cacaoplantage in Mexico en de honing van de bijen op het dak van The Chocolate Line Factory te Brugge gaat hij terug naar de essentie. Als imker en trotse peter van ‘Week van de bij’ probeert hij de bevolking bewust te maken om de honingbij te redden. Zijn nieuwste project is het bouwen van een chocoladefabriek in Virunga samen met het Virunga National Park voor het behoud van het park, de dieren en het helpen van de lokale bevolking. Dominique doet presentaties wereldwijd en tot zijn vriendenkring behoren verschillende topchefs van de wereld. Maar bij het grote publiek is Dominique vooral bekend van televisie.